چگونه ژل آلوئه ورا درست کنیم؟

  ژل آلوورا یکی از شگفت انگیزترین درمان های شفابخش طبیعی است. از ژل آلوئه ورا می توان برای درمان آفتاب سوختگی، مرطوب کردن پوست و تسکین التهاب های پوستی استفاده کرد.

 برای اینکه بتوانید خودتان ژل آلوئه ورا استخراج و آماده کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک برگ آلوئه ورای سالم است.

همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را با سایر مواد ترکیب کنید تا بتوانید ماندگاری ژل آلوئه ورا را افزایش دهید.

مواد تشکیل دهنده:

  • برگ آلوئه ورا
  • اختیاری : ۵۰۰ میلی گرم پودر ویتامین C یا ۴۰۰ واحد ویتامین E (به ازای هر ۲ تا ۴ لیوان ژل آلوئه ورا)

مراحل ساخت ژل آلوورا

۱) دست ها را بشویید.

این نکته مهم است که دست هایتان را تمیز کرده و از ابزارهای پاک استفاده کنید تا مطمئن شوید که ژل آلوده نخواهد شد.

۲) یک برگ بیرونی از گیاه آلوئه وار را ببرید.

برگ های بیرونی گیاه آلوئه ورا به احتمال زیاد بالغ هستند. برگ آلوئه ورای بالغ حاوی مقدار زیادی ژل تازه و سالم می باشد. به دنبال برگ های بیرونی گیاه آلوئه ورا باشید، که پایه های نزدیک به زمین داشته باشند. با استفاده از یک چاقوی تیز، یک برش تمیز در برگ آلوئه ورا در نزدیکی پایه گیاه ایجاد کنید.

  • از آنجا که ژل آلوئه ورا فااسد می شود، بهتر است هربار مقدار زیادی برگ آلوورا را نبرید، مگر اینکه قصد داشته باشید به سایرین بدهید. برای تهیه ی یک نصفه لیوان یا یک لیوان ژل آلوئه وار، قطع کردن یک الی دو برگ آلوورا کافی است؛ مخصوصاً اگر برگ ها بزرگ باشند.

  • مخصوصاً اگر گیاه آلوورای شما جوان است، مراقب باشید که در یک بار، بیش از حد برگ آلوورا قطع نکنید. قطع کردن تمام برگ های بیرونی گیاه آلوورا، می تواند به گیاه آسیب برساند.

۳) صمغ آلوورا را به مدت ۱۰ دقیقه تخلیه کنید.

 برگ های آلوورا را در یک فنجان بگذارید تا صمغ زرد تیره رنگ آن تخلیه شود. این صمغ حاوی لاتکس است که می تواند کمی پوست را تحریک کند. بهتر است آن را تخلیه کنید تا وارد ژل نشود.

۴) برگ های آلوورا را پوست بگیرید.

با استفاده از یک چاقوی مخصوص کشاورزی، قسمت های سبزرنگ را از برگ آلوورا جدا کنید. مطمئن شوید که به عمق کافی نفوذ کرده اید و می توانید به راحتی ژل را از درون آن خارج کنید. در روی هر برگ آلوورا، پوست سبز رنگ یک طرف برگ ها را جدا کنید به طوریکه ژل آلوورا به سمت دیگر برگ چسبیده باشد.

  • اگر برگ های آلوورا بزرگ باشند، بهتر است قبل از لایه برداری آنها را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید.

  • پس از کندن پوست آلوورا، آن را دور بیندازید تا با ژل مخلوط نشود.

۵) ژل آلوورا را با یک قاشق یا چاقو بیرون آورید.

ژل نرم و شفاف آلوورا به راحتی با قاشق قابل حمل است. تمام ژل را درون یک کاسه تمیز بریزید تا هیچ چیز در برگ باقی نماند.

۶) ژل آلوورا را با یک نگهدارنده طبیعی مخلوط کنید.

اگر مقدار زیادی ژل آلوورا دارید و می خواهید آن را برای یکی دو ماه نگه دارید، به ازای هر یک چهارم فنجان ژل آلوورا، ۵۰۰ گرم پودر ویتامین C یا ۴۰۰ واحد ویتامین E با ژل مخلوط کنید. همه ی مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا خوب باهم مخلوط شوند. ابتدا ژل بصورت کف بنظر می رسد.

۷) ژل آلوورا را در یک شیشه استریل شده و تمیز بریزید.

اگر از مواد نگهدارنده در ژل آلوورا استفاده کرده اید، ژل برای چند ماه در یخچال قابل نگهداری خواهد بود. بدون یخچال، ژل به مدت یک الی دو هفته نگهداری می شود.

۸) ژل آلوورا را اعمال کنید.

اکنون ژل آلوورا آماده است تا آن را به محل آفتاب سوختگی یا سایر سوختگی های جزئی، اعمال کنید. ژل آلوئه ورا همچنین می تواند به عنوان یک مرطوب کننده پوست یا یکی از مواد بکاررفته در محصولات مربوط به بدن خانگی (مانند ماسک ها، لوسیون ها و کرم ها) استفاده شود.

  • هرگز از ژل آلوئه ورا برای برش ها و زخم های عمیق استفاده نکنید. ژل آلوورا تنها باید بر روی مواضع پوست تحریک شده مورد استفاده قرار گیرد، زیرا ژل آلوورا می تواند از درمان بریدگی های عمیق جلوگیری کند.

  • نصف فنجان آلوئه ورا را با یک چهارم فنجان روغن نارگیل مخلوط کرده تا لوسیون درمان کننده، شستشو دهنده و مرطوب کننده ای برای ماساژ پوست خود تهیه کنید.

  • یاد بگیرید چگونه می توانید یک گیاه آلوورا بکارید، و بدین ترتیب هرگاه خواستید می توانید ژل آلوورا برای خود تهیه کنید.