دوشنبه , اردیبهشت ۳۱ ۱۴۰۳

استراحت و آرامش کلید خواب خوب است

به نقل از schaebens.de در تئوری، برای ما روشن است: قبل از رفتن به رختخواب، باید مطمئن شویم که تمام تأثیرات محیطی که می‌توانند خواب ما را مختل کنند، از بین رفته باشند و همه کارهای مهم را برای آمادگی برای روز بعد انجام داده باشیم. این تنها راهی است که می توانیم آرام شویم و با آرامش به سرزمین رویاها سرازیر شویم. با این حال، اغلب اجرا با شکست مواجه می شود و زمانی که در رختخواب دراز می کشیم، می توانیم به هزاران کار فکر کنیم که هنوز باید انجام دهیم. چرخ و فلک افکار شروع به چرخیدن می کند.

آنچه امروز می توانید بدست آورید …

اگر با آن مشکل دارید و نمی‌توانید عصر را خاموش کنید، زیرا افکارتان همیشه روی چیزهای ناتمام است، می‌توانید فهرستی از کارها ایجاد کنید. با فهرستی مانند این، می‌توانیم نگرانی‌ها و افکار خود را بهتر سازماندهی کنیم. آنچه که یک بار نوشته می شود توسط مغز ما به گونه ای متفاوت پردازش می شود و دیگر ما را در تخیلات و رویاهایمان سنگین نمی کند. در عین حال، بررسی کارهایی که قبلا انجام شده است ما را سرشار از آرامش و شادی می کند که تأثیر مثبتی بر رفاه ما دارد. این همچنین به این معنی است که ما روز بعدی (کاری) خود را به بهترین شکل ممکن شب قبل آماده می کنیم. بنابراین بهتر است که چمدان خود را برای کار در عصر ببندید و لباس روز بعد خود را بچینید. بنابراین نه تنها صبح روز بعد استرس کمتری دارید،

لیست کارهای نوشتن برای خواب بهتر

بدون استرس بهتر بخوابید

چه کسی آن را نمی داند: عصرها روی کاناپه آنقدر خسته هستید که هنگام خواندن کتاب یا تماشای سریال مورد علاقه خود چشمانتان بسته می شود، اما به محض اینکه در رختخواب هستید و چراغ را خاموش می کنید، افکار در حال چرخش هستند. سرت و ناگهان دوباره بیدار شدی. ما بسیار مشتاقانه منتظر خواب شایسته خود بودیم. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که می توانید قبل از خواب خاموش کنید. این شامل، برای مثال، عدم برخورد با چالش ها یا مشکلات در محل کار بعد از کار در صورت امکان است. همین امر در مورد اختلافات با شریک یا بهترین دوستتان نیز صدق می کند

آداب و رسوم روزانه قبل از خواب

تشریفات قبل از خواب نیز تأثیر مثبتی بر خواب ما دارد. فرآیندها و روال های یکسان هر روز قبل از رفتن به رختخواب به ما اجازه می دهد آرام تر و متعادل تر به رختخواب برویم. این شامل، برای مثال، رفتن به رختخواب همیشه در همان زمان در شب – حتی در آخر هفته ها است. و همچنین باید زمان قبل از رفتن به رختخواب را با کمی تشریفات یکسان نگه دارید. مثلاً با یک فنجان چای راحت باشید یا چند صفحه دیگر از کتاب مورد علاقه خود را بخوانید. در اینجا نیز دو نمونه از روال خواب را در مقاله ای جداگانه به تفصیل ارائه کرده ایم.

تشریفات-قبل از-به-خواب-برای-خواب-آرام

با تکنیک های آرام سازی بهتر بخوابید

مراسم شب ما همچنین می تواند شامل چند تمرین آرامش بخش مانند مدیتیشن یا تمرین اتوژنیک باشد. تکنیک های تمدد اعصاب به شما کمک می کند تا سطح استرس را کاهش دهید، بهتر بخوابید و از استرس روحی جلوگیری کنید. می‌توانید نمونه‌ای از مدیتیشن هدایت‌شده برای به خواب رفتن و استراحت را در اینجا پیدا کنید .

گزینه خوب دیگر یک دور آرام یوگا است، زیرا ذهن ما را آرام می کند و همچنین استرس را کاهش می دهد. از جمله، یاد خواهید گرفت که افکار استرس زا را مسدود کنید و فقط به تنفس خود توجه کنید – تکنیک هایی که می توانید برای به خواب رفتن از آنها استفاده کنید. با این حال، از آنجایی که فلسفه یوگا بسیار متنوع است، شناخت سبک‌های مختلف یوگا و کشف نوع یوگای که شما را شخصی متعادل‌تر می‌کند و سلامت جسمی شما را ارتقا می‌دهد، مهم است. می‌توانید در مقاله ما ” یوگا را به روش خود بیاموزید: ۵ سبک یوگا در یک نگاه” دریابید که کدام سبک یوگا برای شما مناسب است. “. بنابراین می توانید یوگا را به عنوان یک مراسم خوب برای به خواب رفتن راحت تر و داشتن شبی آرام تر ببینید.

اتاق مرتب برای خواب بهتر

سم زدایی برای اتاق خواب شما

نباید دست کم گرفت که یک اتاق خواب مرتب و مرتب نیز می تواند به خوابی خوب و آرام کمک کند. پس وقت بگذارید و اتاق خوابتان را دوباره سازماندهی کنید. در صورت امکان از تبدیل اتاق خواب خود به اتاق مطالعه همزمان خودداری کنید. اگر کارتان را با خود به رختخواب ببرید، خاموش کردن آن سخت‌تر و استراحت کردن سخت‌تر می‌شود. بسیاری از نکات خوب در مورد مرتب کردن منزل را می توان به عنوان مثال با مشاور ژاپنی و نویسنده پرفروش ماری کوندو یافت.

برای شروع بهتر در روز

یک چیز مشخص می شود: یک ریتم خواب سالم بدن را بازسازی می کند و انرژی جدیدی برای روز بعد به دست می آورد. خواب حالت حساسی است که باید به دقت به آن توجه کنیم.

آیا می‌خواهید نکات بیشتری را برای کمک به خوابی آرام‌تر و آرام‌تر راهنمایی کنید؟ سپس از پست‌های ما ” در نهایت خوب بخوابید – ۸ نکته برای خواب بهتر ” و ” خواب و تغذیه ” الهام بگیرید.

لینک کوتاه مطلب : https://www.sazman-balandegi.ir/?p=714

درباره‌ی روابط عمومی سازمان بالندگی ایران

همچنین ببینید

خدمت به مردم, کار جهادی

در زمینه‌ی خدمت، كار را باید جهادی كرد؛ جهادی به معنای بی‌قانونی نیست.۱۳۹۲/۰۶/۰۶ بیانات در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 16 =